Tuesday, January 12, 2010

:: hati dan perasaan ::

ape kah perasaan anda apabila sesetengah perkara yang anda tak suke tengok, tetap sering berlaku di depan mata anda dan anda tak mampu utk mengatakan yang anda tak suke lihat keadaan tersebut....sgt memeritkan ok..dan perasaan tersebut akan terus terpendam dan terpendam dan mungkinkah akan explode? tp itulah,kdg2 tak semua org paham perasaan kite,kite je paham perasaan diri sndiri......huhu..xpe lah, sabar itu sebahagian drpd iman ( senang utk dikatakan tp bukan mudah untuk dilaksanakan ).....
:: tuka topik skit,sronok tengok baby ija dan zaki...nama dia aryah shah..so cute...
semoga aryan akan membesar menjadi anak yg soleh dan taat pd ibu dan ayahnya..congratsss to ija and zaki...............=) org lain dh dapat baby dah, aku pulak bila lagi..huhu..takut nk fikir masa depan...

:: resepi kuih lapis ::

ini dia kuih lapis alaf baru..korang boleh create warna kegemaran masing2..hehe

Bahan-bahan yang tuan puan perlukan :

  • satu setengah cawan tepung beras
  • setengah cawan tepung gandum
  • setengah cawan tepung ubi
  • satu cawan gula
  • 4 cawan santan pekat

:: blend semuan bahan2 di atas untuk mendapatkan tekstur yg halus..bahagikan kepada 2 bahagian..letakkan pewarna yang berbeza..kukus adunan berlainan warna secara berselang-seli.selamat mencuba..=)

:: courtesy to kazzy...thanks for the recipes..(^.^)